Cinema Club: Véél movie reviews!

Ik heb de laatste tijd weer een aantal leuke films gezien! Wat zeg ik, ik heb echt héél veel films gezien. Genoeg in ieder geval om een fijne review over te schrijven. We gaan van Jurassic World naar Pitch Perfect naar de Minions. Ik begin hieronder maar gelijk, want het zijn er nogal een aantal. Lees snel verder!Pitch Perfect 2
In Pitch Perfect voegde Beca zich bij de acapella groep Barden Bella’s en leidde ze de dames naar de top van de zangwereld. In deze tweede film vol acapella-geweld worden de Bella’s geschorst na een zeer gevoelig incident met de Amerikaanse president. Er is maar één manier om de schorsing op te heffen: de wereldwijde, en zeer competitieve, acapellawedstrijd winnen. Maar geen enkel Amerikaans team heeft deze competitie ooit gewonnen.

Deze film keek ik in de bioscoop (zoals veel van de films die ik de afgelopen tijd heb gezien). Ik was gék op Pitch Perfect en keek dus al tijden uit naar het vervolg! Zoals ik al wel had verwacht is hij minder leuk dan de eerste. Dat vind ik op zich logisch, de eerste film was een verassing voor iedereen en gelijk ook een heel nieuw iets. In de tweede film vond ik dat ze de rol van Fat Amy een klein beetje uitgemolken hebben, maar dat maakte mij eigenlijk niets uit. Ik heb echt héél hard gelachen! Het was bijna net zo grappig als de eerste film. Alleen de nummers vond ik jammer genoeg wat minder leuk – minder herkenbaar.
Ik raad het aan als… Je ook van Pitch Perfect hield 😉
Jurassic World
22 jaar na de gebeurtenissen in Jurassic Park is er dan toch echt een succesvol dinosaurus themapark gebouwd op Isla Nublar. Maar zo langzamerhand beginnen de omzetten terug te lopen. De bazen van Jurassic World komen met een geweldig idee: ze maken door middel van genetische manipulatie een unieke dino die geheid hordes nieuwe bezoekers trekt. Het nieuwe monster is echter ook een stuk sterker en slimmer dan verwacht. Het is aan dino-verzorger Owen om de creatie in bedwang te houden.

Een hele andere film dan Pitch Perfect! Ik had nooit gedacht dat ik een Jurassic film zou leuk vinden, maar toen ik de trailer zag was ik eigenlijk al gelijk benieuwd. Ik vind in het kort Jurassic World een tóp film! Ik vind het geweldig leuk dat er een heel pretpark om dinosaurussen draait, ik zou het stiekem heel erg tof vinden als het echt zou bestaan. Ik heb de vorige films niet gezien maar heb vernomen dat het eigenlijk precies hetzelfde is als de vorige films. Niet heel erg vernieuwend, dus. Het viel me op dat het vooral een spannende avonturenfilm was en absoluut geen horror. Ja, af en toe zat ik met mijn ogen dicht, maar meer omdat het spannend was.
Ik raad het aan als… Je van spannende avonturenfilms houdt!
We Bought A Zoo
Na de dood van zijn vrouw koopt Benjamin een groot huis voor hem en zijn dochter. In de achtertuin ligt een complete dierentuin. Hoewel hij eerst aarzelt om de dierentuin te gaan bestieren doet hij het uiteindelijk toch. Daar maakt hij kennis met de hoofd-dierenverzorgster Kelly.

De enige film in het rijtje die al wat ouder is, haha. Deze film keek ik in het vliegtuig. Ik had er al wat eerder van gehoord maar nooit de moeite genomen om hem te kijken. Ik vond het een verrassend leuke en lieve film! Het is een beetje zielig in het begin omdat Benjamin duidelijk moeite heeft om met de kids om te gaan na de dood van zijn vrouw, omdat zij het er (logisch) heel erg moeilijk mee hebben. Ik vond het ook bijzonder om te zien hoe ze de dierentuin helemaal opknapten en beetje bij beetje écht van de dieren beginnen te houden. Ja, ik vind dit wel een aanrader. Niet persé om in de bioscoop te zien (dat kan ook al jaren niet meer, haha), maar meer een dvd-film.
Ik raad het aan als… Je houdt van wat langzamere films die je ook een beetje ontroeren.
Minions
De Minions bestaan al veel langer dan de mens. Door de eeuwen heen zijn ze altijd trouw geweest aan de grootste slechteriken. Het enige probleem was dat ze niet altijd even competent waren waardoor ze nu geen meesterschurk meer hebben om te dienen. En dus leiden de Minions een doelloos bestaan. Totdat drie dappere Minions het beu zijn en de wijde wereld in trekken om een nieuwe meester te vinden.

Wie kent de Minions nou niet? Ik ben gek op de Despicable Me films dus ik wilde deze film ook graag zien. Ik had er wel mindere verwachtingen van van tevoren, vooral omdat het zo gehyped werd. En dat klopte wel een beetje! Zeker, ik heb meerdere keren hardop gelachen in de bioscoop  en vond de Minions onwijs schattig, maar ik miste Gru een beetje. Aan het eind van de film komt dat wel een beetje goed… Ik vond de ‘evil’ persoon in deze film wat minder leuk, dat speelde ook wel mee.
Ik raad het aan als… Je de Despicable Me films leuk vindt en je wel kan lachen om flauwe en kinderlijke humor.
Magic Mike XXL
Het is drie jaar nadat Mike uit het strippersbestaan stapte om het te gaan maken in het ‘normale’ leven. Inmiddels hebben zijn oude stripbuddies besloten er ook de brui aan te geven. Maar de heren zijn niet van plan om stilletjes te stoppen. Ze willen nog één grote show geven dus voegt Mike zich bij de groep om een spectaculaire laatste performance op te zetten. Onderweg naar de show maken de mannen nieuwe vrienden en ontmoeten ze oude bekenden.

Moet ik serieus nog uitleggen waarom ik deze film wilde zien? Ik vond Magic Mike een geinige film met een leuke verhaallijn en, eerlijk is eerlijk, de mannen waren hot. Daarom ging ik ook naar deze film! Maar ik werd wel een beetje teleurgesteld. De verhaallijn in Magic Mike XXL is echt drie keer niks. In de eerste film zat nog een beetje verhaal, dit was echt seksdans na seksdans en rare scenes die nergens op sloegen. Ook vond ik dat er minder echte dans in dit verhaal zat, het waren echt vooral seksmoves en geen gechoreografeerde stripper dansjes. Jammer, want ondanks dat de mannen fijn waren om naar te kijken vond ik het de film wel een beetje verpesten.
Ik raad het aan als… Je echt alleen maar naar hete mannenlichamen wilt kijken en het niet boeit of het een verhaallijn heeft of niet.
Sex Tape
Een getrouwd stel komt erachter dat de sex tape die ze de avond daarvoor gemaakt hebben plotseling gedeeld wordt via internet. Halsoverkop proberen ze er alles aan de doen om hun reputatie te redden en de tape terug te krijgen.

Ik had eigenlijk nog niet van deze film gehoord toen ik hem ging kijken. Blijkbaar is hij vorig jaar uitgekomen maar dat moet ik dan even hebben gemist. Cameron Diaz vind ik een super leuke actrice, en ook in deze film stelde ze me niet teleur. Het verhaal is een beetje apart en ongeloofwaardig, maar toch heb ik flink moeten lachen soms. Op andere momenten vond ik het verhaal weer een beetje te langzaam gaan. Niet echt een denderende film, maar leuk om eens gezien te hebben.
Ik raad het aan als… Je van sexy, flauwe films houdt.

Jeetje mina, dat was echt een waslijst met films! Hopelijk heb ik je een beetje kunnen inspireren, haha.
Welke films heb jij de afgelopen tijd gezien? Aanraders?

*Alle samenvattingen komen van Biosagenda.nl!

4 antwoorden
  1. kelly
    kelly says:

haha..leuk hoe je deze reviews schrijft! Ik heb San Andreas in de bioscoop gezien, ik vond deze erg spannend. Thuis heb ik Wild gekeken met Reese Witherspoon, ook een aanrader!

Beantwoorden
  2. Kim
    Kim says:

Jurassic World wil ik heel graag zien, ook al heb ik geen van de voorgaande films gezien! Van de rest weet ik nog niet of ik ze wil bekijken. Al spreekt die minst bekende film We bought a Zoo me wel aan, haha.

Beantwoorden
  3. Nesrin
    Nesrin says: