Cinema Club: november 2015

De laatste tijd heb ik weer redelijk wat films gezien. Ik heb niet altijd zin om lang naar een film te kijken, wat dat betreft kijk ik toch net iets liever een aflevering van een tv-serie. Toch heb ik afgelopen maand een paar leuke films gezien! In de bioscoop maar ook gewoon thuis voor de buis. Ik ga ze hier voor je reviewen.
Spectre
Een cryptisch bericht vanuit het verleden stuurt James Bond op een missie naar Mexico-Stad en uiteindelijk Rome, waar hij Lucia Sciarra ontmoet. Zij is de mooie weduwe van een beruchte crimineel. Bond infiltreert bij geheime ontmoetingen en ontdekt het bestaan van de duistere organisatie SPECTRE. In Londen zet Max Denbigh, het nieuwe hoofd van het Centre for National Security, vraagtekens bij Bonds acties en vraagt zich af wat nog het doel is van de MI6, geleid door M. In het geheim weet Bond Miss Moneypenny en Q. achter zich te krijgen en zij helpen in een onderzoek naar Madeleine Swann, de dochter van Bonds oude aartsvijand Mr. White, die mogelijk de sleutel is voor het ontrafelen van het web rond SPECTRE. Als een dochter van een huurmoordenaar snapt zij Bond als geen ander. Als Bond naar het hart van SPECTRE kruipt, leert hij de ijzingwekkende connectie kennen tussen zichzelf en de vijand die hij zoekt.

Net zoals half Nederland ben ik een aantal weken geleden naar bioscoop gegaan om de nieuwe James Bond film te zien. Ik heb al een aantal andere James Bond films gezien, voornamelijk samen met Tim! Ondanks dat ik geen hele grote actie-fan ben vind ik deze films toch altijd leuk. Spectre stelde me gelukkig niet teleur. Er zat een kleine portie romantiek in, genoeg grappen om mij hardop te laten lachen en natuurlijk flink wat actie. Ik vond het verhaal erg goed én had helemaal niet door dat ik 2.5 uur in de bioscoop zat. Tóch vind ik Skyfall net ietsje beter, denk ik.
Ik raad het aan als… Je de andere James Bond films ook leuk vond ;).
The Intern
Ben Whittaker is een 70-jarige weduwnaar die erachter komt dat het leven van een pensionaris lang niet zo leuk is als hij vooraf had gedacht. Ben ziet een kans om weer aan het werk te gaan en gaat stage lopen bij een modewebsite die onder leiding staat van Jules Ostin.

Oh jongens, hier kan ik kort over zijn. GA DIT ZIEN! Dit was zo een lieve en aandoenlijke film! Ik ben dan ook helemaal gek op zowel Robert de Niro als Anne Hathaway, dus wellicht ben ik een beetje bevooroordeeld, maar hij is écht leuk. Er zitten grappen in, zielige momenten, maar vooral heel veel happy blije aandoenlijke scènes. Ik wil deze wel duizend keer zien.
Ik raad het aan als… Je van films zoals Intouchables houdt (al is deze niet zo zielig hoor!!).
Revenge of the Bridesmaids
Abigail en haar beste vriendin Parker keren terug naar hun geboorteplaats. Daar aangekomen komen ze erachter dat hun jeugdvriendin Rachel de liefde van haar leven Tony verloren heeft aan Caitlyn. Abigail en Parker besluiten zich op te dringen als bruidsmeisjes om het huwelijk te verstoren. Maar dingen gaan niet altijd volgens plan.

Tja. Ik verveelde me op een avond dat Tim niet thuis was en besloot even te gaan Netflixen. Ik vind de film Bridesmaids geweldig en toen ik deze tegen kwam, dacht ik dat hij er enigszins op moest lijken. Ook dat zag ik dat Raven Symoné een hoofdrol had, en vroeger was ik dol op haar in de Disney serie That’s so Raven. Helaas heeft de film me een beetje teleurgesteld. Hij is cliché, niet heel erg grappig en eigenlijk vooral een beetje fout. Ik heb me vermaakt hoor, en ben niet halverwege gestopt ofzo, maar het is niet persé een aanrader.
Ik raad het aan als… Je het leuk vind om een kruising tussen Bridesmaids en Mean Girls te zien, maar dan een tikkeltje fouter.
Inside Out
Opgroeien is moeilijk en Riley is daar geen uitzondering op. Haar leven komt op z’n kop te staan als haar vader een nieuwe baan krijgt in San Francisco. Net als ons allemaal, wordt Riley geleid door haar emoties – Vreugde, Angst, Woede, Afschuw en Verdriet. De emoties leven in het Hoofdkwartier, het controlecentrum in de geest van Riley. Vanuit daar adviseren zij haar in het dagelijkse leven. Maar als Riley en haar emoties zich met moeite proberen aan te passen aan een nieuw leven in San Francisco, breekt er chaos uit in het Hoofdkwartier. Ondanks dat Vreugde, de belangrijkste en grootste emotie van Riley, de zaken positief probeert te houden, vindt er een conflict plaats tussen de emoties over hoe omgegaan moet worden met een nieuwe stad, huis en school.

Ik hoorde zoveel goede verhalen over Inside Out dat ik hem wel moest kijken. Gelukkig vond Tim dat ook een top idee, dus toen we laatst een avondje niks te doen hadden zetten we hem op. Nou, ik snap wel waarom iedereen er zo lyrisch over is! Inside Out is in principe een kinderfilm, maar ik vind hem ook heel erg leuk voor volwassenen. Zelfs voor mensen die normaal niet zo veel met animated movies hebben. In feite is Inside Out een lesje Psychologie voor Dummies, zoals Iris zo leuk zegt. Ik vond het vooral leuk om ook af en toe een kijkje te krijgen in het hoofd van een volwassene. Zo zie je duidelijk het verschil tussen de emoties van kinderen en van volwassenen – hoe de controle over je emoties eigenlijk met je meegroeien.
Ik raad het aan als… Je zin hebt in een blije film en tegelijkertijd een lesje Psychologie wilt krijgen.

Dat waren ze dan alweer! Heb jij nog leuke aanraders voor me?

PS: Alle filmbeschrijvingen komen van FilmTotaal.nl.