Review: Fotoboek van Webprint.nl

Onlangs liet ik jullie al mijn nieuwe visitekaartjes zijn. Deze had ik besteld via Webprint, waar ik erg tevreden over was. Naast mijn visitekaartjes bestelde ik ook nog een fotoboek, van onze vakantie in Spanje afgelopen oktober. Beter laat dan nooit, haha. Kijk snel mee!Ik ging voor een ‘medium’ fotoboek. Omdat we maar een weekje zijn gegaan had ik niet bizar veel foto’s gemaakt, dus ik vond het zonde om een groot fotoboek te bestellen.

Via de website was het erg makkelijk om je fotoboek te maken. Het leukste vond ik dat je heel makkelijk je fotoboek zelf kon customizen – leuke achtergronden, plaatjes toevoegen (zoals hartjes oid) en meer van dat soort dingen. De fotoboeken die ik eerder al een keer had gemaakt waren vrij ‘saai’, ik vond het leuk dat ik deze een beetje kon pimpen. En fijn dat het programma erg gebruiksvriendelijk is.

Ik bestelde het artikel op een woensdag en het was de week daarop vrijdag klaar. Niet heel snel, maar zeker ook niet langzaam. Ik had geen haast dus ik vond de levertijd prima. Reken er in ieder geval op dat het 1 tot 2 weken duurt voordat het fotoboek binnen is.

En hoe is het fotoboek zelf geworden? Kijk zelf maar!
Ten eerste: de kwaliteit is top. Ik zie geen gekke foutjes of korrelige foto’s. Ook geen afgesneden foto’s of missende pagina’s. Dat is al mooi. Het viel me ook op dat de bladzijdes erg dik zijn. Het is eerder (dun) karton dan gewoon papier. Zelf vind ik dat absoluut een voordeel. De pagina’s kunnen veel minder snel scheuren en ik vind het ook een gevoel van luxe geven.
Ook kwam ik er achter dat het een ‘platliggend’ foto album is. Dit betekend dat de pagina’s plat liggen en dus niet opbollen in het midden van het boek. Dit zijn allemaal luxe extraatjes heb ik het gevoel, die ik absoluut niet besteld had (en dus zeker niet extra voor had betaald). Super dat dit gewoon standaard is bij Webprint!

Voor de rest vind ik het gewoon een fijn fotoboek, ik ben blij met de kwaliteit. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat ik het zonde vind dat er een barcode en een foto van de voor- en achterkant van het boek op de laatste pagina staat, door een foto heen. Ik had dit niet helemaal in de gaten toen ik het boek bestelde. Gelukkig staat het plaatje niet door een gezicht heen of zo iets. Al met al ben ik erg tevreden met de service van Webprint. Heb jij er al eens besteld?

0 antwoorden